-

grudeq

Nauczyciel-Krowa zlikwidował i unieważnił Szkołę Polską

W listopadzie 2019 roku, Nauczyciel, który jeszcze pół roku wcześniej, dał się poznać publiczności jako krowa, element dekoracji nauczycielskiego protest-songu, szedł spokojnie na lekcje. Trochę się cieszył. Trochę się smucił. PiS został odsunięty od władzy. Wróciła Platforma. Nauczyciele nie otrzymali podwyżki ale zostało zabrane także 500+. Było to jednak logiczne. Nowy Rząd Platformy w rządowej TVN poinformował społeczeństwo, że jednak PiS miał rację mówiąc, że nie ma pieniędzy na podwyżki, ale skłamał mówiąc, że są pieniądze na 500 plus, wiec Platforma musiała cofnąć ten program. Cóż, takie są zasady. Trzeba zacisnąć pasa. Trzeba też wejść do Sali na lekcję.

- Dzień dobry dzieci!

- Dzień dobry Panu! Muuuuuuuuuuu!!! – zaryczała klasa.

 

Wróćmy jednak z przewidywań przyszłości. Wsłuchując się w konferencje prasowe Pana Przewodniczącego Broniarza, brakuje mi dwóch pytań. Pierwsze: skoro nauczyciele twierdzą, że pracują na głodowych pensjach, to ilu nauczycieli zmarło z głodu w ciągu ostatniego roku; drugie: dlaczego jedynym dowodem na zarobki nauczycielskie jest pasek wypłaty, a nie na przykład roczne zeznanie podatkowe?

 

Niebywałym jest jak obecny protest nauczycielski rozjeżdża się w warstwie logicznej i aksjologicznej. Argument pierwszy podwyżki. Taki argument może i by przyszedł, gdyby Prezes Kaczyński żył jak były prezydent Ukrainy Janukowycz czy inny Satrapa. To jest w domach ze złotymi umywalkami i klamkami, otoczonym wielkim murem i parkiem. Tymczasem wszystkie dostępne zdjęcia wskazują, że główny w ocenie nauczycieli złosprawca w Polsce mieszka w starej Willi na Żoliborzu, z dala od luksusów. Skoro zatem ten człowiek mówi, że pieniędzy na taką podwyżkę nie ma, to znaczy że nie ma. Argument drugi strajku, to kwestia poprawy polskiej szkoły. Ale to jest argument, który mógłby być podnoszony, kiedy Rząd w 2016 roku uchwalał nowe prawo oświatowe, gdzie jasno deklarował powrót do systemu 8+4(5). Wtedy była zupełna cisza, a prezes Broniarz zdaje się, że skupił się na sporze konstytucyjnym, twierdząc, że w zgodzie z naszą konstytucją jest wybieranie sobie sędziów „na zapas” przez Sejm ustępującej kadencji. Nic o nauczycielach nie było mowy.

 

Niebywałym jest też jak nagle odżyło w Polsce „prawo do strajków”. Elity i strajkujący nauczyciele zdziwieni są, że za czas strajku wynagrodzenie nie przysługuje. A przecież gdy strajkowali Górnicy, to powszechnym było odczucie, że przynajmniej skoro już Górnicy narażają kopalnie i nas podatników na takie straty, to dobre jest to, że nie biorą za to pensji. Gwałtowanie zmieniła się też ocena Strajków. Gdy strajkowali górnicy to strajkowała związkowa dzicz. Strajkują nauczyciele – w telewizjach i innych mediach ochy i achy. Kamera TVN ma szczęście trafić tylko na takich rodziców, którzy strajk popierają i rozumieją. Dobrze, że odwrotne szczęście ma kamera TVP, która trafia na tych rodziców, którzy za nic w świecie z nauczycielami się nie zgadzają. Jedynym minusem jest to, że dla lepszego oglądu pola walki, trzeba obejrzeć zarówno Fakty jak i Wiadomości.

 

Niezależnie od tego, jak i kiedy Strajk się skończy, najgorsze dopiero się rysuje przed nami. To znaczy pytanie, jak nauczyciel który mruczy jak Krowa, albo nauczycielka, która chce wycinać las ciemnogrodu, albo jak nauczyciel, który uważa, że pierwsza dama wszystko co osiągnęła zawdzięcza nauczycielom i ma teraz specjalny dług wdzięczności, który musi spłacić pokojowi nauczycielskiemu (to znaczy ma się rozwieść ze swoim mężem).

 

Pamiętam, że kiedy miałem 13 lat i trwała kampania w wyborach prezydenckich, to moja klasa VII Szkoły Podstawowej podzieliła się pół na pół za Kwaśniewskim albo za Wałęsa. To był czas nagłego odwrócenia sojuszy niczym przed wojną 7-letnią bo nagle okazało się, że kolega z którym mam najbardziej na pieńku jest z domu podobnie jak ja zaciekłym zwolennikiem Wałęsy. Ten niespokojny czas sprowadzał się do tego, że zadaniem całej klasy przed każdymi zajęciami było ustalenie kogo popiera Pani lub Pan Nauczyciel (przy czym nie mniej ważnym celem takiego ustalenia, było sprowokowanie nauczyciela do dłuższej polemiki politycznej, kosztem wartości merytorycznej zajęć). Zatem nawet dzieciaki z podstawówki, śledząc co się dzieje w domu, coś tam orientowały się w polityce i jakieś własne przemyślenia miały.

 

Wychodząc z tej dygresji. Przecież nauczyciel za krowę przebrany zostanie rozpoznany przez uczniów. Nie wszyscy uczniowie i rodzice w jego klasach popierali Strajk, a taki gamoń wystawił im się idealnie na strzał w przebraniu krowy. Nauczyciel, który się ośmieszył nie będzie w stanie zbudować autorytetu. Zajęcia u niego będą prowadzić do choroby dwubiegunowej, bo oto dla części klasy będzie odważnym nauczycielem walczącym, a dla drugiej będzie Panem krową (co tam synku, ten Krowa (hi hi hi) wam nagadał, Hue Hue He!?).

 

Jeżeli chodzi o ośmieszanie, to trzeba też wspomnieć Pana Rzecznika Praw Obywatelskich, który miał stwierdzić, że osoby nie będące nauczycielami, a które asystowały przy egzaminach, sprawiają że egzamin jest nieważny i wyniki można anulować. To jest tak infantylne, bo jeszcze rozumiem, że gdyby chodziło o to, że egzamin sprawdza zamiast nauczyciela osoba z łapanki, ale egzaminy są sprawdzane przez egzaminatorów z Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, rola zaś nauczyciela przy przeprowadzeniu egzaminu sprowadza się do takich czynności technicznych, jak sprawdzenie tożsamości uczniów, rozdanie zadań egzaminacyjnych i sprawdzenie aby uczniowie pisali pracę samodzielnie. A tu Pan Rzecznik mówi, że do takich czynności prawo w Polsce wymaga nauczyciela, zatrudnionego na umowie o prace i to jeszcze nauczyciela – członka związku zawodowego – Związku Nauczycielstwa Polskiego. Idąc dalej, Pan rzecznik zdaje się nam sugerować, że w Polsce Państwo przywilej do nauczania i egzaminowania dało wyłącznie kaście nauczycielskiej i tylko teraz ta kasta może wyznaczyć, kto może uczyć i kto może egzaminować. Ciekawe czy Pan rzecznik w przypadku strajku górników, stwierdzi, że każda tona węgla wydobyta przez niestrajkujących górników jest nieważna?

 

Tutaj dochodzimy do problemu ostatniego. Kwestii tego jak będzie wyglądał pokój nauczycielski po strajku, gdy spotkają się w nim związkowcy z niezłomnego ZNP z tymi nauczycielami, którzy ich poglądów nie podzielają, a w czasie strajku wypełniali swoje podstawowe obowiązki. W mojej ocenie ten pokój nauczycielski będzie pokojem zimnej wojny. Pokojem w którym zadanie publiczne, jakim jest edukacja, ustąpi prywacie. W którym nauczyciel-krowa, będzie cenionym pedagogiem, bo jest nasz, zaś ksiądz – nauczyciel/katecheta będzie symbolem ciemnogrodu i braku rozdziału państwa od kościoła. W takim pokoju tylko kwestią czasu będzie wybuch awantury o LGBT czy o cokolwiek innego. Przy czym ta wojenka przełoży się na uczniów, którzy co lekcje będą wysłuchiwali od nauczyciela, który nauczyciel jest kretynem i dlaczego. Konstatacja jest smutna: Polska szkoła przestała istnieć. Po strajku, przez szacunek dla godła narodowego, należy usunąć je z sal lekcyjnych. Nie ma już Szkoły Polskiej. Jest jedno wielkie muuuu.



tagi: polska  nauczyciele  strajk 

grudeq
12 kwietnia 2019 19:19
86     4343    10 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

edzio @grudeq
12 kwietnia 2019 20:15

Ja uwazam ze tych wszystkich uczniow ktorzy sie nie solidaryzuja ze strajkujacymi nauczycielami nalezy "przeczolgac" zeby nie pomysleli sobie przypadkiem ze nauczyciele sa dla uczniow.

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @grudeq
12 kwietnia 2019 20:16

Przecież o to chodzi, żeby obniżyć prestiż Państwa Polskiego. Kosztem dzieci i młodzieży, kosztem obniżenia poziomu życia, kosztem wszystkiego.

Celem nie są żadne podwyżki, a odsunięcie PiS od władzy i unicestwienie tej partii. Przecież zwolennicy antyPiS-u już dawno odczłowieczyli pisowców, co nawet potwierdza badanie zlewaczałego Centrum Badania nad Uprzedzeniami Uniwersytetu Warszawskiego (link do raportu: http://cbu.psychologia.pl/uploads/f_bulska/Polaryzacja%20polityczna%202.pdf ), więc czy strajkujący nauczyciel będzie paradował jako krowa, czy jako świnia to i tak liczy się TYLKO unicestwienie pisowców. Podwyżek może nie być, może być obniżenie poziomu życia, byle tylko PiS-u nie było.

To jest proste jak budowa cepa.

Moim zdaniem to jakiś rodzaj zbiorowego obłędu, lub co gorsza opętania.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @Starybelf 12 kwietnia 2019 20:16
12 kwietnia 2019 20:39

w rzeczy samej... wszystko byle nie PiS po nas choćby potop... jak zobaczyłem tę krowę...to po prostu w głowie się nie mieści jak ci ludzie maja zryte berety...w necie nic nie ginie... faktem jest, uderzenie jest celne ale można mu zaradzić i je zneutralizować tyle, że chłopaki z PiSu po prostu daja ciała i tyle

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq
12 kwietnia 2019 20:43

rząd sie cieszy, e egaminy gimnazjalne sie odbyły. Ale przeciez nie chodzi o gimnazjalistów, a o maturzystów.
Z intencją wyprowadzenia młodzieży na ulicę. Taki deutero-Paryż '68  przygotowują.

Czyli chodzi o "majdany", które  będą organizowane  w  ośrodkach wielkomiejskich z poparcierm samorządowców z Platformy Oszustów (PO).

Rząd  chce negocjować, a prowodyry tej rozróby, w której zakładnikami stali się  uczniowie, tylko rechoczą  z satysfakcji , że rząd tak się wysila, niczym  gimnastyk-akrobata. I kto wie, może jednak pęknie z tego wysiłku?

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @stanislaw-orda 12 kwietnia 2019 20:43
12 kwietnia 2019 20:47

Rząd  chce negocjować, a prowodyry tej rozróby, w której zakładnikami stali się  uczniowie, tylko rechoczą  z satysfakcji , że rząd tak się wysila, niczym  gimnastyk-akrobata. I kto wie, może jednak pęknie z tego wysiłku?

Teraz już chyba ze strony rządu przyszedł czas kija, bo marchewka się skończyła.

zaloguj się by móc komentować

orjan @grudeq
12 kwietnia 2019 21:14

Jesli ktoś tutaj (?) ma jakieś dojście do Schetyny, to niech mu powie, aby wziął tego Broniarza na stronę i wytłumaczył mu, że każden jeden maturzysta (in spe) osobiście ma prawa wyborcze do tego unijnego i do polskiego parlamentu. Rodzin nie liczę. Broniarz się wygłupi i ich skrzywdzi a Schetyna w wyborach zapłaci.

A może lepiej ich zostawić na tym lodowisku? Warto popatrzeć, bo po raz pierwszy obserwujemy skuteczne, a przede wszystkim spokojne eleganckie działanie rządu w czasie strajku i to ogólnopolskiego.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @grudeq
12 kwietnia 2019 21:21

Zajrzałam do Wiki. Okazuje się, że pan Broniarz urodził się w 1958 roku. Wygląda 15 lat starzej. Może jest chory?

zaloguj się by móc komentować

starybelfer @ewa-rembikowska 12 kwietnia 2019 21:21
12 kwietnia 2019 21:31

Służba, to służba tak wykańcza.

zaloguj się by móc komentować


Nieobyty @grudeq
12 kwietnia 2019 21:47

Nauczyciel nic nie unieważnił to jest inny przypadek.

W dobie napoleońskiej – Prusy mające według swego mniemania wspaniała armię wdały się w wojnę z Napoleonem. Armia pruska przegrała konfrontację z francuskim wojskiem – jej siłą była mitem. Identyczny problem ma polska szkoła gdzie kadra nauczycielska to zaplecze Polactwa i siła totalne opozycji. 30 lat dominacji w radach pedagogicznych i pokojach nauczycielskie wiernych odbiorców przekazu Wyborczej oraz TVN – dało takie a nie inne skutki – dobro ucznia to tylko frazes dla przykrycia pustki ideowej i etycznej nauczycieli. Polska szkoła i jej misja wychowania nowych pokoleń Polaków była unieważniona od szeregu lat. ZNP wyprowadził armie roszczeniowych nauczycieli w pole i utracił nimb posłanictwa i  etosu zawodu i teraz za bardzo nie wie co z tym zrobić.  [To jakby armaty nabić prochem który już dawno  zwietrzał ale póki był w arsenale dawał poczucie siły]. 

I to jest problem całego społeczeństwa – 700 tys nauczycieli nie wychowuje nowych pokoleń na Polaków ono je przez niską jakość kształcenia od lat degraduje. Co z tym zrobić – nie wyrzuci się na bruk tych destruktorów tkanki społecznej i nie ma za nich nowych jakościowych kadr na wymianę. Łatwo powiedzieć wszyscy won – tylko kto stanie za tablicą w tysiącach szkół.

Umyka też jeden ważny element – który nie uwzględniono w planie wywołania chaosu przez totalną opozycję.

Cztery liter minister Zalewskie uratowali biskupi – to oni polecili  księżom, zakonnicom i katechetom zabezpieczyć egzaminy gimnazjalne. Parę tygodni przed strajkiem na naradach u wójtów, burmistrzów oraz kuratoriach można było improwizować jak zabezpieczyć egzaminy bo była rezerwa ludzka a wolontariusze doszli później.

Takie są realia twardej gry politycznej – ostry i frontalny atak na kościół od jesieni 2018 wywołał reakcje – wsparcia obecnej władzy w krytyczny momencie.

I mimo że szefostwo totalnej opozycji miał od lat plan ataku [ tezy Pan Kramka z czasów puczu na temat wywołania majdanu] to nie uwzględnił ono tego że pomoc rządowi udzieli stojący z reguły na uboczu Kościół – nie doceniono możliwości aktywnej obrony z jego strony.

zaloguj się by móc komentować


grudeq @Starybelf 12 kwietnia 2019 20:16
12 kwietnia 2019 21:55

Ale przecież jest jeden najprostszy i najbardziej demokratyczny sposób odsunięcia PiS od władzy. Październikowe wybory do parlamentu. Tam po prostu wystarczy być lepszym...

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 12 kwietnia 2019 20:43
12 kwietnia 2019 21:58

Nauczyciel Krowa wiodący lud na barykady.... W Paryżu w 68 to przynajmniej jakieś rozróby były i trza było wojsko i Policję ściągnąc. Tutaj załatwi ich po prostu śmiech. Rząd przyjął bardzo dobre stanowisko: zapraszamy do porozumienia z niedzieli 7 kwietnia. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @orjan 12 kwietnia 2019 21:14
12 kwietnia 2019 21:59

Można patrzeć na to lodowisko... można patrzeć jak się wywracają, ale skutki tego spektalu w przyszłości ja widzę słabo. Nauczyciel, który strajkował i się wycofał chyłkiem z tego strajku jest jako "Profesor" licealny skończony. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Nieobyty 12 kwietnia 2019 21:47
12 kwietnia 2019 22:02

Mam swoją teorię na te dwa miasta-słowa-strzały Jena i Auerstadt, to znaczy w Armii Pruskiej 1806 roku, koło połowy rekrutów to byli Polacy z ziem I, II i III rozbioru Polski. To już nie była musztra Fryderyka Wielkiego, ale żołnierze, których bardziej kręcił Napoleon niż Fryderyk Wilhelm. 

Kościół zachował się tak, jak się od niego oczekuje... 

zaloguj się by móc komentować

onyx @grudeq
12 kwietnia 2019 22:29

O tym jak będzie kiedy kurz opadnie pisał kilka razy Toyah. A u niego chodziło "tylko" o blog na którym były niepoprawne wg ZNPowskiego ciała pedagogicznego treści. Musiał odejść z pracy. Tu szykany są dużo większe bo nawet szpalery nienawiści robili. Krów było kilka ale za to ile utworów muzycznych ;) Kabarety już czują oddech konkurencji na plecach.

https://twitter.com/waldemarkowal/status/1116393760345161728

https://twitter.com/waldemarkowal/status/1116464705982406657

https://twitter.com/waldemarkowal/status/1116780617692266496

https://twitter.com/waldemarkowal/status/1116443787163729920

https://twitter.com/waldemarkowal/status/1116718920394792962

https://twitter.com/pitterser/status/1116057599567368192

No i na koniec wisienka na torcie, pani posłanka Kamila podała dalej fejkowy obrazek biorąc jego treść za prawdziwą. Nie wiem co myślała czytając te błędy ortograficzne? Może nic?

https://twitter.com/Gasiuk_Pihowicz/status/1116619543994966018

zaloguj się by móc komentować

starybelfer @grudeq 12 kwietnia 2019 21:55
12 kwietnia 2019 22:38

Pan wierzy w to, że antyPiS wierzy w demokrację?

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @grudeq 12 kwietnia 2019 22:02
12 kwietnia 2019 23:53

W dalszym ciągu największa wina jest po stronie dowództwa to ono odpowiada nie tylko za plany wojenne ale i za rozpoznanie sił przeciwnika oraz morale swojej armii - jej wyszkolenie oraz kierowanie.

I wracając do kampanii wiosennej ZNP - można już się pokusić o wstępne analizy. Dobrze rozpoznano swe kadry – oraz formacje elitarne czyli roszczeniowe pindy które w szkole dorabiał na waciki [ taki mam obraz że najmniej o uczniów dbały panie na utrzymaniu mężów a szkoła to był taki element spotkań koleżeństwa – czasami występuje połączenie szkoły z korepetycjami i dawało to pewien dochód]. Przeprowadzono mobilizację i zaciąg „bagna” [czyli tych niezdecydowanych] a resztę stłamszono.

Przesilenie było w pierwszy dzień egzaminów – nawet niechętni dyrektorzy musieli je przeprowadzić. Przypadek dyrektorki z ośrodka dla niewidomych gdzie pobiera ona wysoki uposażenie i emeryturę oraz nie ukrywa sympatia politycznych – i ją też po pierwszym dniu usadzono i nie mogła wyciąć  kolejnego numeru.

Buta strajkujących nauczycieli [widoczna od pierwszych dni ] osiągnęła apogeum i zaczęła się histeria. Te wszystkie żenujące akcje – to oznaka bez siły tak sztabu strajku jak i dołów.

I tu jest kolejne pytanie – dlaczego wszelkie akcje totalnej opozycji są tak antyestetyczne. Tak kodziarze jak belfrzy – gustują w tandetnej oprawie muzycznej [w ich mniemani genialna twórczość a realnie żenująca] oraz identyfikacji ubioru [czarne stroje lub na dzidzię piernik oraz te wszelkie plakietki przypinki]. Kiedyś wyśmiewano się z rozmodlony moherów – z tych pieśni religijny i atmosfery rozmodlenia oraz z tych beretów moherowych ale dla ich właścicielek to była oznaka elegancji.

Totalna opozycja tworząc swoje zaplecze ludowe – promuję ta antyestetyką jako kod identyfikacji i wyróżnienia. Jest to broń obosieczna bo antyestetyka spaja własne szeregi – tutaj belfrzy nie widzą śmieszności swego zachowania i poziomu ogłupienia tworząc potłuczone występy i publikując je w sieci. Tylko że to odstrasza osoby postronne które mają być odbiorcą przekazu i uznać racje strony atakującej. Kreatorzy kolejny kampanii wojennych widocznie nie czują społeczności którą mają podbić [no cóż Ludmiła grzeszyła tylko uczuciem do Muchtara Ablizowa a nie znajomością polski realiów]

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @grudeq 12 kwietnia 2019 22:02
13 kwietnia 2019 00:15

hmmm tiaaaa...jaaasneeee... a skąd ci rekruci polscy w pruskiej armii wiedzieli o tym kto zacz ten Napoleon ? z internetu se wyguglali...czy może jednak francuskie wojsko było po prostu lepsze i przede wszystkim duuuuużooo lepiej dowodzone... prusacy uwierzyli we własne bajędy o potędze swej armii... nie wszyscy... np Scharnhorst... ale wśród trepostwa pruskiego to był wyjątek...

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @Nieobyty 12 kwietnia 2019 23:53
13 kwietnia 2019 00:41

zgadzam się z panem w 200% powiem więcej, oni uwierzyli we własną yntelygencję i mają poczucie słuszności tak wielkie, że sąd ostateczny można odwołać... no cóż, pycha kroczy przed upadkiem... pindy się uchowają ale frajerzy którzy dali twarze na występy są skończeni...bo dziekolwiek się pokażą potem, to prędzej czy pozniej zawsze usłyszą muuuuuu... qrka a wystarczyło chociaż przeczytać "Wojny Czyngis Chana"

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @grudeq
13 kwietnia 2019 08:29

Jako niestrajkujacy belfer z każdym kolejnym dniem odczuwam większe zażenowanie. Moje koleżanki,  które nie strajkują też,  choć naciski na przyłączenie się albo przynajmniej pójście na zwolnienie są i to silne. Ale jest moc. Szkaplerz na szyi do czegoś zobowiązuje.  Pancie jednak zaczynają się wylamywac, głównie z powodów finansowych - niedawno wypowiadały się na temat konstytucji, ale nie potrafily odczytać,  że za strajk nic im się nie należy.  Zgadzam się z jednym. Przez spiewajace krowy zawód zdegradowano na wiele wiele lat. Umysłowa próżnia w glowach ludzi, którzy uważają się za elitę. Rząd niech ten obłęd przeczeka, bo widać,  że Broniarz już się miota.

Ciekawe wszakże,  czy rząd,  który sponsoruje antykoscielne produkcje,  podziękuje Kościołowi za jego postawę. Jeśli zmieni się opcja polityczna w kraju, to jestem pewna, że religia od razu wyleci ze szkół przy radosnym akompaniamencie ryku krów. Dla tych zakompkeksionych histeryczek lepsze nawet wojna i głód niż pis. Jedna u mnie w szkole powiedziała,  że teraz trzeba wyrwać od pisu, ile się da, bo jak przyjdzie PO, to nic im nie da. Ale ona i tak zaglosuje na po. To jest objaw dwubiegunowki, opętania, schizofrenii czy syndromu muzułmańskiej żony? A może tęsknota za surowym gospodarzem, który zrec do koryta nie da, jak się wkurzy?

 

 

zaloguj się by móc komentować

moher @grudeq
13 kwietnia 2019 08:59

Z terrorystami się nie negocjuje!
Pierwszymi zakładnikami terrorystów były dzieci i ich egzaminy końcowe szkolno-gimnazjalne.
Teraz terroryści biorą na zakładników młodzież wchodzącą w dorosłość z ich najważniejszym egzaminem - maturą.
Żądania terrorystów takie jak zawsze - forsa.
PiS zarywając negocjacje nie może tego nazwać po imieniu, to jasne, ale może zrobić to dyplomatycznie:
"Przyznajemy rację opozycji, nasze rozdawnictwo jest zbyt duże, czas na oszczędności - nauczyciele nie dostaną nic."
Akcja anty-terrorystów powinna ostra - na pracę w szkołach czeka armia absolwentów szkół pedagogicznych i nauczycieli, którzy stracili uprawnienia - ustawa o godzinnym przeszkoleniu by uzyskać uprawnienia i podmianka w miejsce niezadowolonych - niech idą robić kariery na wolnym rynku - powodzenia.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @moher 13 kwietnia 2019 08:59
13 kwietnia 2019 09:45

Żaden rząd socjalistyczny tego nie zrobi. Przecież konwencja, że  "Warto rozmawiać"  obowiązuje. 
Bodaj nawet z krową.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @Matka-Scypiona 13 kwietnia 2019 08:29
13 kwietnia 2019 09:54

Szanowna Pani

chciałem wrzucić krowi koment...ale ze względu na pania tego nie zrobię... Szacunek i z Panem Bogiem...

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @stanislaw-orda 13 kwietnia 2019 09:45
13 kwietnia 2019 09:55

hmmm... a może nie ubliżajmy rogaciznie i nierogaciznie także... ;-) one nic nie winne...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gorylisko 13 kwietnia 2019 09:55
13 kwietnia 2019 10:25

Ja nikomu nie bronię, by rozmawiał z kim tylko sobie zażyczy.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @stanislaw-orda 12 kwietnia 2019 20:43
13 kwietnia 2019 13:55

"Rząd sie cieszy, że egaminy gimnazjalne sie odbyły. Ale przeciez nie chodzi o gimnazjalistów, a o maturzystów"

Ale z maturzystami Broniarz  i ZNP będzie miał większy kłopot, gdyż matura jest konieczna do wstępu na studia. Więc i maturzystom i ich rodzicom (nawet jak oszaleli i popierają "peło"), będzie jeszcze bardziej zależało niż "rządowi", aby ten egzamin się odbył.

Egzamin gimnazjalny (ostatni już) był ważniejszy dla władz, bo gdyby się nie odbył, to byłby problem - co zrobić z tak dużą liczbą dzieci, które jednak powinny iść do tych szkół średnich (dzieci mają po 13/14 lat). Z maturą jest inaczej - to maturzystom bardzo zależy, dla władz to mniejszy kłopot: przecież jesteście dorośli, macie po 19 lat. Idźcie do pracy, na przykład.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @grudeq
13 kwietnia 2019 14:40

Chyba już widać, że wychodzi powietrze z tego towarzystwa. Właśnie muszą się skonfrontować z prawdą, że wkurzyli zbyt dużą liczbę ludzi a celów nie osiągnęli i raczej nie osiagna. Maturzyści w tym roku będą w większości głosować. Zleceniodawcy Broniarza mają właśnie problem. Zaczęli z wielkim przytupem i , jak to oni, chamsko, wulgarnie i agresywnie (to jest bardzo ciekawe zjawisko wśród ludzi, których zadaniem jest - WYCHOWYWAĆ), a cała impreza ugrzęzła jak Wehrmacht pod Moskwą. I listy Stuhra juniora raczej zaszkodzą a nie pomogą.

Władze dały radę z egzaminem gimnazjalnym i pogróżki, że 'jeszcze mamy w zanadrzu matury" winno obudzić paru prokuratorów bo ja w tych pogróżkach widzę już Kodeks Karny i działanie świadome na szkodę młodego obywatela, któremu grozi niedostanie się    w tym roku na studia. No to i uczelnie, zwłaszcza prywatne mogą mieć lekkie pretensje, bo czesne to dochód.

Jak widać, agentura świetnie się bawi, ale to chyba będzie zabawa krótka i skończy się płaczem i zgrzytaniem zębów.

PS. Nie wiedziałam, że część nauczycieli jest aż TAK głupia. I podła. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Krzysiek 13 kwietnia 2019 13:55
13 kwietnia 2019 15:22

idzie o to, aby wyprowadzic młodziez na ulicę.

Prowokatorzy są przygotowani, a inni pójdą  za ww. wodzirejami.

Wystarczy, że zadyma zacznie sie w Warszawie, w Poznaniu, etc. , bo w wiekszych miastach  jest najwiecej wnuków i prawnuków "właścicieli PRL-u", czyli chodzi o danie przykładu do naśladowania.

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 13 kwietnia 2019 15:11
13 kwietnia 2019 15:26

Broniarz przyjal zlecenie na zrobienie burdelu przed eurowyborami, bo cioole z KODu i wiosenni od Biedronia sa za slabi, zeby woz z goownem ciagnac. Ktos wymyslil Broniarza, bo wyszlo, ze mozna wziac ucznoiw jako zakladnikow i pograc ich przeszloscia, a przy okazji ludziom utrudnic zycie  i  wkurzyc. Oczywiscie "wszystkiemu winny jest PiS". 

W tym momencie przydalaby sie bojowka, zeby Broniarzowi zrobic male kookoo, no, ale to juz nie jest ten socjalizm co 120 lat temu. Slaba ustawka i slabizna ogolna. 

Jedyny madry pomysl to likwidacja MEN, ale na to nikt nie wpadnie bo to nie o to chodzi, zeby cos z sensem zrobic. 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @grudeq
13 kwietnia 2019 15:31

W tym momencie cała ta historia mówi jedno: Rząd PiS działa zgodnie z wytycznymi Systemu/Układu. Sprawdza się. Nie ma potrzeby wymiany na inną opcję gdyż nie ma żadnego sensu studzić zapału i zadowolenia społeczeństwa. Z 500+, z pobytu w chorej UE, całego gospodarczego korpo-porządku zarządzanego przez obcych. Przeciwnie! Zapał i poparcie trzeba podsycać. Będzie potrzebne gdyż najwyraźniej nadchodzi coś na tyle poważnego, działania na tyle absurdalne że posłuszny naród bardzo się przyda.

Dlatego właśnie ZNP tak śmiało sobie poczyna: trzeba nabić jeszcze troszkę poparcia PiSowi. Rodzice, którzy jakby nie patrzyć są przecież odbiorcami 500+ zareagują w oczywisty sposób. Staną się jeszcze bardziej zwartą grupą popierającą PiS. Tym bardziej że zgodnie z obecną tradycją opozycja zachowuje się jak stado błaznów, którego celem jest nabijanie poparcia rządowi. Układ nawet nie próbuje kreować czegoś poważnego coby miało stanowić przeciwwagę dla PiSu. Nie robi tego gdyż wszystko jest na właściwym kursie.

Naprawdę nie rozumiem czego PiSowcy się boją. Nie ma na horyzoncie niczego coby zapowiadało polityczne zmiany w Polsce. III RP ma się dobrze, wszyscy się dogadali. No ok. Może troszkę można się bać, być może niktórych ruszy sumienie, kiedy za niedługo PiS, ich rękoma wprowadzi Polskę w docelowe szambo. Ale nie trzeba się bać o partyjnych towarzyszy. Nic im nie grozi. Spokojnie.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @valser 13 kwietnia 2019 15:26
13 kwietnia 2019 15:43

No, no, no!

Dyskusja o polskim szkolnictwie i jego bolączkach w pełnej krasie. 

O bojówkach, nauczycielach zadymiarzach, puczystach, prowokatorach, likwidacji MENu, krowach i terrorystach, pruskiej armi i Paryżu '68 itd itp. 
No i o tym żeby Broniarza tak trochę przeczołgać i dać mu wpie...

A poza tym to wszystko w oświacie jest cacy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @grudeq
13 kwietnia 2019 15:50

Świetny jest ten strajk. Z jego okazji wszystkie palcówki należące do urzędów w Warszawie mają darmowe wejścia. W czwartek byłem z Dziećmi w zoo, zaparkowałem przed samą bramą, wziąłem za darmo wózek do wożenia Dzieci. 5 godzin fajnej zabawy za 0 zł.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @przemsa 13 kwietnia 2019 15:11
13 kwietnia 2019 15:56

To jest słup. Nie wiadomo, ile bardziej "musi niż chce". Zwłaszcza teraz.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Brzoza 13 kwietnia 2019 15:50
13 kwietnia 2019 15:57

przynajmniej dzieci pozytecznie spędziły czas, bo podczas pobytu w szkole i tak niczego się nie nauczą.

Bo kto ich tam czegokolwiek moze nauczyć?

Te  strajkujące "panie nauczycielki", które same niczego nie umieją, a z logicznym wnioskowaniem  mają sporo większe problemy niż 6-cio latek?

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @przemsa 13 kwietnia 2019 15:21
13 kwietnia 2019 15:58

Zastanawiałam się jakiego rodzaju ludzie mogli chodzić na spektakl "Klątwa" w Teatrze Powszechnym. No i zagadka rozwiązana:  nauczyciele. Przynajmniej pewna ich część. Jak muszą się męczyć w tym towarzystwie nauczyciele z powołania. Szkoda.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @pink-panther 13 kwietnia 2019 15:56
13 kwietnia 2019 16:00

Pewnie słup.

Może nawet taki sam jak Ryszard Proksa, radny PiS i przewodniczący nauczycielskiej "Solidarności". Też nie wiadomo, ile bardziej "musiał niż chciał".

 

 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @stanislaw-orda 13 kwietnia 2019 15:22
13 kwietnia 2019 16:20

"idzie o to, aby wyprowadzic młodziez na ulicę."

Tak, tylko że to już było - i wychodziło bardzo słabo. Nie duża skala (bo co to jest nawet pare tysicęcy ludzi w Wa-wie na ulicy, jak w samym mieście i okolicy mieszka 3 mln). W Krakowie to autentycznie nawet nie zuważyłem że coś było mimo, pracuję nie daleko centrum. Tak marnie im szło nawet na samym początku, gdzie zaangazowanie było najwyższe. Teraz sami już są zmęczeni.

Wyprowadzą garstkę. W Paryżu na początku ubiegłego roku jak wyszło 250-300 tys. ludzi, to BBC napisała, że jest bardzo słaby ten protest (120 osób aresztowanych, 12 fukcjonariuszy rannych, tysiiąc spalonych samochodów, wyrwane kostki, zniszczone witryny, płonęły opony).

 

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @stanislaw-orda 13 kwietnia 2019 15:57
13 kwietnia 2019 16:31

Też jestem przekonany, że dobre oceny na świadectwach z wiekszości przedmiotów w szkołach na terenie Polski oznaczają jakieś inwalidztwo mózgowe. Co do Pań przedszkolanek, to bez wiedzy o przedszkolach i znajomości trafiłem z Dziećmi do przedszkola, gdzie jest trzymany wysoki poziom, od czasu, gdy pojawiły się tam moje Dzieci, jeśli idzie rozumienie potrzeb psychicznych, delikatność dla nich i dbałość, aby nie były poniżanie. Wspaniałe Panie. Czapkuję przed nimi nagminnie za to, jednak ukradkiem ciągle patrzę im na ręce, aby wychwycić moment jeśli którejś Pani by odwaliło. Niestety w większości Panie nie katoliczki, albo zakamuflowane, niektóre tłumaczące, że coś trzeba zmienić, aby dziecko dostosowało się lepiej do życia w placówkach oświatowych w przyszłości. Na początku taki incydent (podejrzewam z ducha dominującego z poprzedniej ekipy) na plakacie ostrzegawczym dla Dzieci, że wśród zwizualizowanych dorosłych obcych zagrażających, od których nie bierze się cukierków itd był Pan w Koloratce bez podpisu, ale reakcja dojrzałej w zachowaniu Pani dyrektor była natychmiastowa w usuwaniu tego.

zaloguj się by móc komentować


Krzysiek @lchlip 13 kwietnia 2019 15:43
13 kwietnia 2019 16:50

"A poza tym to wszystko w oświacie jest cacy"

Po pierwsze trochę normalności PiS przywrócił (likwidacja zbednych gimnazjów).

Po drugie, czy w ciągu 8 lat (2007-2015) to mieli lepiej? Mieli praktycznie tyle samo, a Broniarz nie organizował wtedy "strajku generalnego".

Nigdy w takim systemie (masowy państwowy zarządzany przez biurwę) nie będą mieli więcej, bo jest tam państwowa urawniłowka. Nie ma możliwości (i nie będzie), aby faktycznie dobry nauczyciel zarabiał np. 6 tys. na rękę, a cienki 600 zł (bo niektórym tyle się należy). Pamiętam, byłem uczniem, miałem dzieci w szkole: na 10-ciu jest 3 sensownych, 2 jakoś mogłoby się ostać (ale za dzisiejszą stawkę), a 40% to nieporozumienie (zwolnić). Ale to może zweryfikować tylko rynek - w państwowym systemie wszyscy muszą dostać tyle samo - co jest oczywistym absurdem. No i dostają - średnio tyle ile trzeba (pensum tygodniowe: 13,5 godz. zegarowych, urlop (wakacje + ferie) 3 miesiące, gwarancja zatrudnienia, brak rzeczywistej oceny pracy (tzn. takiej, która by skutkowała zwolnieniem lub redukcją wynagrodzenia) [Karata Nauczyciela].

Podsumowując: praca nauczyciela (pod względem realnego obciążenia) daje możliwość potraktować ją jak pół etatu 9wielu z tego skwapliwie korzysta) i dostają za pół etatu (całkiem sporo).

zaloguj się by móc komentować

valser @lchlip 13 kwietnia 2019 15:43
13 kwietnia 2019 17:02

Pracowalem przez rok w liceum i mam temat przetrenowany na wlasnym garbie. MEN to jest przede wszystkim organizacyjna matnia i zaraz potem leci propaganda "demokratycznego panstwa prawa". Przemiennie z nowoczesno-tolerancyjnymi bzdurami  leca naiwno-patriotyczne nonsensy. Cyklofaza euforyczna. 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @przemsa 13 kwietnia 2019 16:21
13 kwietnia 2019 17:07

" U nas wystarczy mniej by rozdmuchać medialnie także na Europę. Nie ma co porównywać. "

Nie do końca - tzw. "Europa" ma teraz wiele poważnych swoich problemów (Brexit, niepokoje we Francji, Hiszpanii, we Włoszech, niestabilność systemu finansowego, napięcie w relacjach z hegemonem (który wciąż dużo może), bardzo głęboka nierównowaga handlowo-gospodarcza na linii Niemcy-Francja, Niemcy-Włochy, Niemcy-Hiszpania (warto zerkać na bilanse na Target 2 rozliczeń w strefie ojro (deficyt strukturalny i nieusuwalny w obecnej architekturze). Owszem czasami BBC coś tam napisze (na dole ekranu po dziesięciokrotnym przewinięciu i wybraniu właściwej zakładki). Ale i to jest szybko przykryte np. takimi pierdami jak "The secret lives of Saudi women", "Will Game of Thrones finally answer these big questions?", czy sport "Moura hat-trick as Spurs go third".

zaloguj się by móc komentować

lchlip @Krzysiek 13 kwietnia 2019 16:50
13 kwietnia 2019 17:09

Twój głos jet chyba pierwszym podającym jakieś konkrety i merytoryczne argumenty. Można z nim dyskutować i trzeba by mieć nadzieję, że taka dyskusja się rozpocznie.

 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @valser 13 kwietnia 2019 17:02
13 kwietnia 2019 17:12

Ty oczywiście możesz przecież dużo powiedzieć o demokratycznym państwie prawa. 
Chyba również jak zarabiają nauczyciele, w porównaniu z innymi grupami zawodowymi, pod Alpami.
Chętnie posłucham.

 

zaloguj się by móc komentować

edzio @grudeq 12 kwietnia 2019 21:54
13 kwietnia 2019 18:02

Dobry tekst, dziekuje.

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 13 kwietnia 2019 14:40
13 kwietnia 2019 20:32

... "PS.  Nie wiedzialam, ze czesc nauczycieli jest az  TAK  glupia.  I podla."

 

Stety, ¨Pani panther'o,  ale jest  JESZCZE  bardziej glupia niz sie Pani, nam, narodowi polskiemu wydaje...

... a co gorsza dotyczy to srodowiska prawniczo-sedziowskiego - sadzac po wydawanych wyrokach, dotyczy to rowniez  -  O  ZGROZO  -  lekarzy... a takze tzw.  dziennikarzy  !!!

To sa srodowiska w  OGROMNEJ  MIERZE  kompletnie  zdebilale i zkretyniale... i nie ma co sie oszukiwac, ze jest inaczej... towarzystwo  kwalifikuje sie  DO  LECZENIA... 

... do  Tworek - kaftany bezpieczenstwa + izolatka  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

valser @lchlip 13 kwietnia 2019 17:12
13 kwietnia 2019 21:23

Perspektywa z odleglosci emigracji i analiza porownawcza. To daje przewage. Coz... moja ex zona jest nauczycielka angielskiego z kilkudziesiecioletnim stazem. Efekt jest cyklotroniczy. Od osmej rano strajk, na pietnasta korepetycje, a wczoraj o 20.00 w Katowicach na ulicy wykrzyknikowy protest. 

Patrze na to z perspektywy fejsbukowych doniesien i to mi wyglada na dom wariatow. Jak sie wyprowadzalem trzynascie lat temu, to symptomy nie byly az tak ostre i golym okiem widoczne. 

Jak sie jest uczestnikiem zdarzen, to perspektywa jest tunelowo waska, a jak do tego jeszcze leci wieczorem TVN, to czlowiek jest wkrecony. Na amen. Bylem u rodzicow w ubieglym tygodniu. Oni majo dwa telewizory. Tata eksloatuje telewizje rezimowa, a mama TVN. Wieczorem, przy kolacji napieprzaja sie na idiotyzmy, ktore  za dnia zaslyszeli. 

To jest chyba ta segmentacja rynku, o ktorej Coryllus u siebie mowil. I uposledzona komunikacja. 

Systemu oswiaty nie ma co porownywac ze Szwajcaria, bo to nie fair. Tutaj ostatnia reforma szkolnictwa byla zdaje sie na poczatku lat szescdziesiatych. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @onyx 12 kwietnia 2019 22:29
13 kwietnia 2019 22:01

Tam chyba nikt nie myśli. Jak ten nauczyciel, którego marzeniem są wakacje w Chorwacji samolotem... bo samochód już mu się znudził... kruca fiks.. a człowiek był szczęsliwy jak pojechał do Chorwacji autokarem... 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @starybelfer 12 kwietnia 2019 22:38
13 kwietnia 2019 22:02

Przyjmuje, że znają formalne reguły przejmowania władzy w Polsce. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gorylisko 13 kwietnia 2019 00:15
13 kwietnia 2019 22:08

No pewnie z Gazety Poznańskiej mogli się dowiedzieć, kim był Napoleon: http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/publication?id=131209&tab=3

zaloguj się by móc komentować

smieciu @grudeq
13 kwietnia 2019 22:13

Zaglądam na Interię i co widzę? Najnowszy sondaż. PiS miażdży. Tak jak się można było spodziewać. ZNP zagrał na rzecz PiS. Ciekawe czy ktoś tu napisze wreszcie jakąś analizę, która zawierać będzie trochę zdrowego rozsądku szukając  odpowiedzi na pytanie, czemu właściwie ma służyć ten strajk?

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @grudeq
13 kwietnia 2019 22:15

"Bratobójczy ogień (ang. friendly fire) – termin zapożyczony z nomenklatury United States Army, oznaczający przypadkowy ostrzał własnych (lub sojuszniczych) sił i środków" wiki

 

Proszę się opanować.

Ja odczuwam atawistyczną niechęć do stangretów. Teraz to artykułuję, żeby wiedzieli..., i bardzo dobrze mi się czyta opowiadania naszego taksówkarza.

 

Wypraszam sobie to oszołomstwo pisoskie, albo inne? Szabesgojskie?

 

Moja żona, strajkująca, bogobojna, wychowawczyni, nie tolerująca małych kapusi (wiem to b.dobrze) została właśnie zaproszona przez rodziców (ich reprezentacje) do knajpy (u chińcyka) na małe party w ramach wdzięczności za uchronienie ich  dzieci przed oddziaływaniem na nie małego "hanibala lectara", (szkoła koedukacyjna), którego narzuciła jej dyrektorka.

Mały jest opętany przez szatana. Ten mały mówi, gdy chce - jak dorosły. Onanizuje się wobec wszystkich. Żona mówi, że ma jednak predyspozycje hetero. :) Dla świata ZNP taki byt nie istnieje. Wytatuowani rodzice i inni narkomani i patole --- dla was Pisomat...ły to kochani rodzice, którzy są po stronie Zalewskiej? ;))) ??

 

Fala w wojsku, grypsera w więźniu, a w szkolnictwie Broniarz ;) 

A prezes "milczy niczym ogon wilczy."

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @pink-panther 13 kwietnia 2019 14:40
13 kwietnia 2019 22:19

Uwalenia matur niewyobrażam sobie także z tego powodu, że przecież pozbawiliby te wszystkie uczelnie prywatne chętnych do płacenia czesnego. Ale co postraszą to postraszą...

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @grudeq
13 kwietnia 2019 22:19

"Bratobójczy ogień (ang. friendly fire) – termin zapożyczony z nomenklatury United States Army, oznaczający przypadkowy ostrzał własnych (lub sojuszniczych) sił i środków" wiki

 

Proszę się opanować.

Ja odczuwam atawistyczną niechęć do stangretów. Teraz to artykułuję, żeby wiedzieli..., i bardzo dobrze mi się czyta opowiadania naszego taksówkarza.

 

Wypraszam sobie to oszołomstwo pisoskie, albo inne? Szabesgojskie?

 

Moja żona, strajkująca, bogobojna, wychowawczyni, nie tolerująca małych kapusi (wiem to b.dobrze) została właśnie zaproszona przez rodziców (ich reprezentacje) do knajpy (u chińcyka) na małe party w ramach wdzięczności za uchronienie ich  dzieci przed oddziaływaniem na nie małego "hanibala lectara", (szkoła koedukacyjna), którego narzuciła jej dyrektorka.

Mały jest opętany przez szatana. Ten mały mówi, gdy chce - jak dorosły. Onanizuje się wobec wszystkich. Żona mówi, że ma jednak predyspozycje hetero. :) Dla świata ZNP taki byt nie istnieje. Wytatuowani rodzice i inni narkomani i patole --- dla was Pisomat...ły to kochani rodzice, którzy są po stronie Zalewskiej? ;))) ??

 

Fala w wojsku, grypsera w więźniu, a w szkolnictwie Broniarz ;) 

A prezes "milczy niczym ogon wilczy."

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @smieciu 13 kwietnia 2019 15:31
13 kwietnia 2019 22:28

To jest mistrzostwo po Pana stronie, że z tekstu w którym ani razu nie pada słowo PiS wysnuwa Pan wnioski właśnie odnośnie PiS.

Odnośnie systemu. Ja cieszę się, że Pan operuje takim pojęciem, ale może dojdzie Pan kiedyś do takiej refleksji, że jakiś system zawsze musi istnieć, i wcale a wcale nie jest taki wszechpotężny jak mu się to przypisuje. Jeżeli zaś ujmie pan kiedyś System w sposob psychologiczny, to może odnajdzie Pan, że ludzie lubią się posługiwać pojęciem system, aby mieć na kogo zwalić swoje mniej lub bardziej zawinione niepowodzenia. A gdy Pan spróbuje ująć system w sposób politologiczny, to może dojdzie Pan do takiego pojęcia "Realność wyboru".

zaloguj się by móc komentować

smieciu @grudeq 13 kwietnia 2019 22:28
13 kwietnia 2019 22:47

To bez znaczenia że nie pada słowo PiS gdyż tekst zaczyna się od domniemanie przez PiS przegranych wyborów.

Pal też licho rozważania na temat Systemu. Tak jak w komentarzu z 15:31 napisałem, nie ma powodów by sądzić że ta akcja jest wymierzona w PiS a raczej jest wodą na rzecz tej partii. Wydaje mi się że należy jakoś się do tego ustosunkować.

Poza tym jednak zgadzam się oczwyiście że cała ta awantura bardzo negatywnie odbije się na naszym szkolnictwie. OK. W porządku. Jednak to PiS rządzi i jak się wydaje będzie rządzić. Choć można oczywiście demonizować ZNP, oczekując od nich wszystkiego najgorszego jeśli chodzi o wpływ na szkołę to z drugiej strony akcja ta osłabi mocno ZNP, da więcej wolnej ręki PiSowi, który mógłby skorzystać z okazji by wyjść z jakimiś mocniejszymi zmianami. Mamy więc początek interesującej historii tak czy owak. Musi nastąpić dalszy ciąg i to on będzie chyba najbardziej ciekawy.

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @grudeq
13 kwietnia 2019 23:13

W tym momencie najbardziej ciekawi na ile ZNP jest w stanie oraz zdeterminowany by przeciągać strajk zważywszy że dyrektorzy są zwykle z nadań partyjnych lokalnych samorządów a w dużych miastach wiadomo kto je trzyma w łapie.

zaloguj się by móc komentować

onyx @smieciu 13 kwietnia 2019 22:47
13 kwietnia 2019 23:24

Ja się ustosunkuje wg twojej metodologii - operacja "Smoleńsk" była przeprowadzona po to, żeby A. Duda wygrał wybory prezydenckie a PiS zdobył większościowy pakiet akcji w Sejmie. Ruski z Niemcami i Żydami Jankesami pomogli. Logicznie nie? Bez urazy ale tak to wychodzi z twoich opisów.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @onyx 13 kwietnia 2019 23:24
13 kwietnia 2019 23:44

Jeśli zamiast Smoleńsk podstawić Taśmy to zasadniczo tak. Co niby w tym dziwnego?

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @smieciu 13 kwietnia 2019 22:13
13 kwietnia 2019 23:52

Ale o co konkretnie chodzi i o  poziom przykrycia.

Przykryty jest Skok Wołomin i to że od syndyka nikt go nie chce kupić za złotówkę. To jest parę miliardów do windykacji od elit z warszawi.

Przykryte jest czyszczenie pionków [ aresztowani Falenta, generała itp.] ale i kolejne akty upokorzenia na arenie międzynarodowej [np. wstrzymana ekshumacja w Treblince czy nie wpuszczeni Siedowa na wody terytorialne].

Faktem jest że opozycja totalna – sam by nie wymyśliła scenariusza realizowanego o początku roku na przegraną.

Pytanie powinno być  do czego ten strajk służy [poza kasą dla nauczycieli i tubylczymi politykami] jego ukrytym kreatorom.

Po tygodniu – jest już czytelne jak w przyszłości zachowa się kościół i nie będzie on bierny jak na zachodzie. Zweryfikowano stan belfrów gawnojedów oraz  jak sterować „bagnem” nauczycielskim [analogicznie do deputowanych z czasów rewolucji] oraz jaki jest stan polskich nauczycieli w szkolnictwie. Sprawdzono stan organizacji społęczenstwa - rodzice nie potrafią nawet się skrzyknąć i ręcznie przetłumaczyć paru pindom że wara im krzywdzić ich dzieci. Niech sobie strajkują ale bez zakładników bo im to bokiem wyjdzie.   

Tutaj trzeba wspomnieć o buncie część związkowców z Solidarnościowej Oświaty – nie godzą się z porozumieniem - bo zagrano na ich emocjach i nie idzie im tylko o kasę – im bardziej tracą godność tym bardziej chcą ją mieć. To że ZNP zaczyna nie kontrolować strajku nie ma znaczenia – w szkołach ludzie solidarności lub dotychczas obojętni weszli na całego w strajk i opozycję wobec rządu.

Zresztą taki jest po części sens żenady z przyśpiewkami – to jest tak idiotyczne że od razu jest łapane do propagandy rządowej a by jej przekaz nie uległ poprawie i wzmacnia się tą niewłaściwą taktykę przez przyłączenie opozycji czyli marsze , fundusze, celebryci itp. I jaki efel  mamy leci kabarecik jak w czasie puczu  do zajechania tematu.

Gdy gramy na emocjach – w uścisku strajku mamy „bagno” które ma być nieobliczalne.

W ramach strajku – kreatorzy ruchów na planszy jaką jest kraj Warty i Wisły – mają po niskich kosztach pełen przegląd stanu społeczeństwa, mają do weryfikacji efektywność szeregu projektów inżynierii społecznej. To są bardzo cenne i ważne dane – już teraz wprowadzają korekty w planach na przyszłe lata.

Blogerka 1maud na salonie 24 - przedstawiła stronę formalną i emocjonalną strajku.

https://www.salon24.pl/u/1maud/948672,wymienimy-na-walute-godnosc

Najcenniejsza jest uwaga – że ZNP nie chciał strajku ostrzegawczego jednodniowego i generalnego w oświacie od września a takie były wstępne założenie, ale szedł na zwarcie. Problemy w oświacie są znane i modela rozwiązania też ale o nich nikt nie mówi. Skutki emocjonalne dla pracy i podziału nauczycieli w przyszłości też nie są bez znaczenia.

Kontrolerzy ZNP wybrali inny wariant w stylu „Wiosenna kampania”, wynikało by z tego że nie są już istotne wyniki wyborów jesiennych [ obojętnie kto wygra gra wyznaczona rolę] ale dobijanie resztówki Polski i jej przekazu. Po to są chyba potrzebne dziś dokładne dane o stanie społeczeństwa bo gdy ostro tąpnie na jesienie nie będzie czasu by coś pozbierać.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Nieobyty 13 kwietnia 2019 23:52
14 kwietnia 2019 00:10

Mi się wydaje że coś nam jeszcze umyka. Ten strajk jest faktycznie brutalniejszy niż powinien. ZNP poszło na całość organizując go teraz gdy jest czas egzaminów czy końcowych przygotowań do nich. A skoro tak zrobili, to może łatwo nie ustąpią? Jeśliby ustąpili to właściwie nic by z tego wszystkiego nie wyszło konkretnego poza wyraźną porażką ZNP i zwycięstwem rządu. A jeśli nie ustąpią to pewnie pojawią się jakieś nowe elementy tej rozgrywki o których jeszcze nie wiemy.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @smieciu 14 kwietnia 2019 00:10
14 kwietnia 2019 00:31

Przecież tu nie gra ani ZNP ani rząd nie oni są decyzyjni. Ruch pionka na szachownicy wyznacza gracz a nie pionek.

Broniarz to może sobie wybrać kolor marynarki na konferencje, Szydło zaciska usta za wrobienie ją w rolę paprotki na negocjacjach. To że była Premierem rządu do końca życia będzie jej nie zapomniane [ jedyna jest pociecha ma promesę że oszczędzona jej będzie fizyczna dekapitacja]

Kiedy strajk się skończy – gdy dwóch dżentelmenów na polu golfowym przy jednym z dołków uzna że czas by wrócił spokój w Warszawiw.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 14 kwietnia 2019 09:04
14 kwietnia 2019 10:14

Koniecznie muszą "załatwić trupa" w kryterium  ulicznym, jako widomego symbolu  opresyjności  aktualnego reżimu.

Inaczej nici z kolejnego majdanu.

Bo prawdziwy majdan powoduje  prawdziwe ofiary.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @przemsa 14 kwietnia 2019 09:04
14 kwietnia 2019 11:27

To wcale nie jest takie pewne.

Trzeba odróżnić cele i potrzeby tzw. opozycji (której reprezentantem jest z pewnością ob. Broniarz) mającej interes w zasiadaniu przy stole biesiadnym, czyli spożywaniu malin i innych fruktów - od interesów ogólnie rozumianych bytów zewnętrznych, dla których Polska jest obszarem, mającym im przynosić korzyści.

Opozycja jest tylko narzędziem, mniej lub bardziej nagradzanym prawem do czerpania pożytków dla siebie - ale nie jest tożsama z prawdziwymi władcami, suwerenem, czy jak ich tam zwał. Opozycja hipotetycznie zapewnia lepiej, niż obecna władza realizowanie jednego z narzędzi panowania nad obszarem - wdrażanie demoralizacji (np. tzw. zmiany obyczajowe) - ale to też nie jest takie pewne - bo skutki ich władzy, patrząc na profil Polaków są raczej mizerne - a z kolei PiS werbalnie jest tej demoralizacji przeciwny - chociaż faktycznie opowiada się przeciw bardziej ze względów koninkturalnych (schlebianie elektoratowi) niż z autentycznego przekonania.

Tzn. PiS jest konserwatywny, bo jego elektorat jest konserwatywny, a nie odwrotnie.  Jest mitem, że świat zewnętrzny może tu, w Polsce wygenerować sobie dowolną siłę polityczną i osadzić w roli delegata sprawującego władzę - tzn. iż ustala on wynik wyborów niemal dowolnie. Tak nie jest - powstawanie bytów politycznych to lata pracy - a świat zewnętrzny może wybierać z tego, co jest, na co wpływa, ale czego nie tworzy ad hoc. Projekt "Petru" jest tego dowodem - cośtam powstało, ale rezultat raczej mierny. To jest stan wbrez pozorom optymistyczny - bo oznacza, iż przyszłość nie jest zdeterminowana i zmiany są możliwe - tyle, że wymagają czasu - ale przecież ten czas i tak upłynie.

Obecne parie, frakcje, opcje korzeniami sięgają co najmniej PRL, II RP, a często XIX w - a w ogólności czerpią z "oślepienia" - zaś sama demoralizacja elit to okres jeszcze wcześniejszy, sięgający głęboko w I RP. Wiem, że to przykre, ale każda obecna władza ma rodowód co najmniej PRLowski i tylko taki. Gdyby rzeczywistość była prostą grą świeckich interesów - Gryby nie Opatrzność, to wynik tej świeckiej gry byłby taki, że bylibyśmy już u bram ziemskiego piekła.

Opozycja stara się przypodobać bytom zewnętrznym, dążąc do stanu w którym to ona będzie realizować "misję" w zamian za nagrodę. Natomiast bytom zewnętrznym jest obojętne, kto konkretnie (PiS, PO, cokolwoiek) będzie rządził, byle ich cel był realizowany. W tym sensie PiS może rządzić jeszcze 5 kadencji, a może wiecznie - ale w zmienionych warunkach brzegowych.

O tę zmianę jest strajk - PiS dla świata zewnętrznego jest ogólnie OK, tylko popełnia "błędy i wypaczenia" i ma za dużo narzędzi z których nieumiejętnie (zdaniem świata zewnętrznego) korzysta. Trzeba mu te narzędzia zabrać. Ma przestać robić rzeczy niepożądane - a będzie mógł w spokoju spożywać owoce swojego sukcesu, wtedy pozwoli mu się na kontynuowanie usypiania elektoratu narracją o prawdziwości haseł propagandowych.

Tzn. jeżeli PiS ustąpi (sam lub pod wływem lolalnych Broniarzy), da się zdyscyplinować - to będzie mógł rządzić, ile zechce. Będzie mógł kontynuować narację patriotyczną - będzie mógł nagradzać obywateli udziałem we wzroście gospodarczym - bo ten wzrost będzie - jako wynik wzmożonej ekspoloatacji Polski, niejako przy okazji. Jest oczywiste, że jak ktoś postawi tu więcej swoich fabryk, to i dla miejscowych może być więcej do podziału. Czyli - można będzie reprezentować interesy zewnętrzne, bo ekonomicznie będzie lepiej (abstrahując od tego, że mogłoby być dużo lepiej) - a utrzymanie linii propagandowej o słuszności linii partii to będzie bułka z masłem, łatwizna.

Może się nawet ziścić idea Prezesa, że płace w Polsce osiągną ten sam poziom co w Niemczech - które to Niemcy są obiektem zabiegów władców świata od dawna - bo np. odbędzie się to w formule leninowskiej - tzn. jak socjalizm nie będzie mógł dogonić kapitalizmu, to kapitalizm na niego zaczeka. Oby, gdyby to miało nastąpić, Niemcy nie mieli okazji dostać po raz kolejny szału, że im się ktoś dobiera do sakiewki - i nie mieli możliwości technicznych realizowania tegoż w praktyce.

Z punktu widzenia świata zewnętrznego PiS popełnił jeden błąd (rzecz nie do zaakceptowania) tzn. opanował Trybunał Konstytucyjny - tzn. mając parlamentarną większość może stanowić obowiązujące prawo, którego nie ma gdzie zaskarżyć (chyba, że do instytucji unijnych czy centrów władzy zewnętrznej). Tak na marginesie - to jest właściwie jedyna realna zmiana w sądownictwie - inne są albo pozorne, albo niekorzystne, albo są jedynie osadzaniem stanowisk swoimi - którzy dzisiaj są lojalni, a jutro mogą przestać - albo co gorsza zrobić takie rzeczy, że nawet gdyby PiS przejął TVN i Polsat, to tego nie przykryje narracją.

Może się więc okazać, że PiS strajk w oświacie wygra, nasili "propagandę sukcesu" - ale skutki, w tym dalekosiężne będą więcjej niż niekorzystne - ceny nie będzie widać wprost, ale trzeba ją będzie zapłacić.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 14 kwietnia 2019 13:26
14 kwietnia 2019 14:22

To jest opętanie hurtowe.

zaloguj się by móc komentować

klon @Wolfram 14 kwietnia 2019 11:27
14 kwietnia 2019 23:03

Zgadzam się z takim opisem sytuacji. Myślę bardzo podobnie. Nie mam pewności tylko w jednej kwestii. Czy "byty zewnętrzne" stanowią monolit, czy też wśród nich również ścierają się różne grupy o odmiennych interesach?
Zależy to od poziomu rozpatrywania problemu?

Przedstawiony opis sugeruje że byty zewnętrzne występują wobec nas jako monolit. Jeśli tak, to ginie możliwość ugrania czegokolwiek na wewnętrznych konfliktach sił zewnętrznych.
Druga opcja - byty zewnętrzne także są w układzie dynamicznym. Otwiera to więcej możliwości.

Czy dobra passa PiS'u nie jest konsekwencją zmian zachodzących w światowym układzie sił?

zaloguj się by móc komentować

smieciu @klon 14 kwietnia 2019 23:03
15 kwietnia 2019 00:18

Przedstawiony opis sugeruje że byty zewnętrzne występują wobec nas jako monolit. Jeśli tak, to ginie możliwość ugrania czegokolwiek na wewnętrznych konfliktach sił zewnętrznych.
Druga opcja - byty zewnętrzne także są w układzie dynamicznym. Otwiera to więcej możliwości.

Tylko że to w sumie bez znaczenia gdyż wszyscy dążą do tego samego posługując się właściwie takimi samymi metodami. Praktycznie bez znaczenia jest kto wygra. Można więc spokojnie traktować ich jako monolit. Który traktuje Polskę, nas samych, czy też chocby takich Niemców całkowicie przedmiotowo. Który w istocie dyryguje naszym rządem w stylu typowym dla bananowych republik.

Czy dobra passa PiS'u nie jest konsekwencją zmian zachodzących w światowym układzie sił?

Według mnie jeszcze nie dowiedzieliśmy dlaczego dostaliśmy PiS. Choć Ruskie wydają się być najbardziej oczywiste. Ja w każdym razie boję się tej „dobrej passy”. Czuje się ten moment żniw, które mają nadejść.

zaloguj się by móc komentować

klon @smieciu 15 kwietnia 2019 00:18
15 kwietnia 2019 00:54

"Ruskie" są zbyt oczywistą opcją ......mam inny "szczęśliwy numerek".

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @grudeq 13 kwietnia 2019 22:02
17 kwietnia 2019 18:31

Bolszewicy też znali formalne zasady przejmowania władzy w Polsce. I co z tego...

Powiem więcej bolszewicy zachowywali jakieś pozory - robili referendum i wybory jako fasadę. AntyPiS nawet w pozory się nie bawi. Ma być rewolucja i już!

Problemem antyPis-u jest zwykłe tchórzostwo. Gdyby się nie bali, to już by rewolucję robili, albo przynajmniej próbowali.

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @stanislaw-orda 14 kwietnia 2019 14:22
17 kwietnia 2019 18:37

Zgadzam się. Tym bardziej z naszj strony powinno być więcej:

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować