-
grudeq
@"W imieniu prawa" czy "W imieniu Rzeczypospolitej"? (24 stycznia 2020 23:30)
No nikt łatwo z władzy nie chce swojej zrezygnować.
Pozdrawiam
![]() |
grudeq |
27 stycznia 2020 13:38 |
@"W imieniu prawa" czy "W imieniu Rzeczypospolitej"? (24 stycznia 2020 23:30)
Dziękuje za komentarz i odwiedziny.
Pozdrawiam
![]() |
grudeq |
27 stycznia 2020 13:37 |
@"W imieniu prawa" czy "W imieniu Rzeczypospolitej"? (24 stycznia 2020 23:30)
Dziękuje za komentarz i podkreślenie tego, że Polski Sędzia musi być europejski. No i to też jest dowód, że sprawy wymiaru sprawiedliwości co do personaliów wyłączono z zakresu prawa europejskiego i taki Sędzia Niemiecki, nie majacy obywatelstwa polskiego nie mógłby skarżyć, że dyskryminuje go zapis polskiego prawa nie dopuszczający do Sądzenia w Polsce z uwagi na brak obywatelstwa.
I tu wyobrażnia podpowiada wywiad z tym Sędzią w TVN:
- dlaczego Herr chce zostać sędzią w Polsce, jako Sędzia Europejski, a zły i wsteczny Minister Ziobro Pana nie dopuszcza?
- przede wszystkim ze względów sentymentalnych. Mój dziadek był sędzią w Polsce i sądził Polaków!
- o to fantastyczne, a kiedy to było i jak do tego się stało, że Pana dziade ...
![]() |
grudeq |
27 stycznia 2020 13:36 |
@"W imieniu prawa" czy "W imieniu Rzeczypospolitej"? (24 stycznia 2020 23:30)
Polecam linki wklejone przez Mooj a odsyłające do prac Prof. Wrzyszcza, tam jest wzmianka o interwencji Franka w proces przeciwko dwóm niemieckim pracownikom poczty podejrzanym o gwałt i rabunek na Polce. To chyba nawet mogliby jeden odcinek "Czasu Honoru" na to poświęcić...
Mnie cały czas zastanwia to powszechne przekonanie, że w czasie okupacji nie było pospolitych przestępców i przestępstw... bo cały Naród skupił się w prowadzeniu wojny.
Swoją drogą po doświadczeniu wojennym rozumiem też taką instytucję cywilnoprawną pod tytułem: umowa niezgodna z zasadami współżycia społecznego. Żyd umawia się z Polakiem, że Polak za opłatę XXX $ przechowa go przez okupację. Polak wykonuje umowę, a po Wojnie Żyd odmawia zapłaty umówionego wyn ...
![]() |
grudeq |
27 stycznia 2020 13:25 |
@"W imieniu prawa" czy "W imieniu Rzeczypospolitej"? (24 stycznia 2020 23:30)
Ta kontrola się nazywa kontrolą polityczną i realizuje się co wybory, a politycy podlegają bardzo poważnej odpowiedzialności politycznej, która sprawia, że jak będą źle rządzić, to ich się nie wybierze. Tak brzmi teoria, a praktyka podpowiada, że coś w tym mechanizmie działa.
Sędziowie mają tylko odpowiedzialność dyscyplinarną, a jak ona działa - każdy widzi. Na pewno działa gorzej niż odpowiedzialność polityczna.
Bez sędziów istnieje szansa że byśmy poumierali w męczarniach związanych ze stosowaniem prawa silniejszego (rozumianego jak dojsadniej w sensie fizycznym). Więc tam jest realna ważność. W to, że społeczeństwo potrafiło by się samozdyscyplinować i nie przekraczać norm karnych albo cywilnych - średnio wierzę.
Pozdrawiam
![]() |
grudeq |
27 stycznia 2020 13:17 |
@"W imieniu prawa" czy "W imieniu Rzeczypospolitej"? (24 stycznia 2020 23:30)
Co do programu "Kasta" to mam swoje objekcje. To jest coś jak lek z poważnym skutkiem ubocznym, który będzie zupełny demontaż zaufania do Sądów i wymiaru sprawiedliwości. Media tym różnią się od Sali sądowej, że na Sali sądowej zaprzysięgam człowieka na mówienie prawdy i jeżeli zaczyna kłamać naraża się na poważne konsekwencję. Występując przed kamerą takiego rygoru nie ma i można wtedy dowolnie mówić - przy czym od strony logicznej jest to zbieżna i poprawna opowieść, tylko potem się okazuje, że część powieści była kłamstwem. I to jest ten minus.
Co do Sądów Niemieckich, to odsyłam do swojej ostatniej notatki, ale dziękuje za przypomnienie jej treści.
Pozdrawiam
![]() |
grudeq |
27 stycznia 2020 13:12 |
@"W imieniu prawa" czy "W imieniu Rzeczypospolitej"? (24 stycznia 2020 23:30)
To jednak był błąd Batorego że zrzekł się uprawnień Sędziego na rzecz Trybunałow Koronnego i Litewskiego..
![]() |
grudeq |
25 stycznia 2020 00:04 |
@O ocenie autorów czyli zmiana polityki (23 stycznia 2020 09:02)
Nie dziwi nic. Na wszelki wypadek składam także oświadczenie o tym, że nie jestem UBekiem.
![]() |
grudeq |
23 stycznia 2020 11:59 |
@Żeby nie było niczego, czyli Personalia II (10 stycznia 2020 10:02)
Zabójstwo Leskiego jest dowodem na to, że to był bardzo naiwny, głupi i lekkomyślny facet z poważnymi problemami; Ludzie których miał za przyjaciół z S24 zostawili go w potrzebie albo nie byli mu w stanie pomoc; a i istniał na tym salonie pewien układ z powiązaniami miedzy właścicielami i uprzywilejowanymi osobami. Ok. ale jak to się przekłada na to, że mój blog, blog Coryllusa, Toyaha, Jareckiego, Unukalhaiego, Seamana, Witka był szambem?
![]() |
grudeq |
10 stycznia 2020 22:04 |
@Czy na Ukrainie powstanie sekta teherańska? (10 stycznia 2020 12:07)
A to zdradź, mędrcze, prawdziwą wiedzę, skoroś umiesz już gusła rozpoznawać.
![]() |
grudeq |
10 stycznia 2020 21:34 |
@Czy na Ukrainie powstanie sekta teherańska? (10 stycznia 2020 12:07)
Ot żywot człowieka. Toczy ten głaz jak ten Syzyf, a gdy zdaje mu się, że jest u szczytu, głaz na dół leci. A życia nie starcza już aby znów na górę głaz wciągnąć.
![]() |
grudeq |
10 stycznia 2020 21:33 |
@Żeby nie było niczego, czyli Personalia II (10 stycznia 2020 10:02)
Daje mi to bardzo dużo. Tak samo jak z tym, że wszechobecne... znaczy w większości (to też jednak jakaś kompromitacja). W akademii liderów nie brałem udziału. Po prostu s24 był w pewnym momencie dobrą formą umieszczenia notek blogowych, tyle i tylko tyle.
Uważam też, że oceniając siebie sprzed lat 12 kiedy zaczałem pisać na S24 muszę oceniać wiedzę jaką wtedy miałem, a nie jaka ujawniła się po latach. Świństwa żadnego nie zrobiłem. Niczego nie ukradłem. Nikogo nie zabiłem. Więc nie widzę pola dla jakiejś swojej kompromitacji. A to, że jakoś nabiłem staty Jankemu.... trudno, przeżyję. Skoro jemu to tak do szczescia potrzebne.
Do czego zatem mam się przyznać? Z Leskim na wódkę nie chodziłem i nie chciałem chodzić. Z Ufką wina nie piłem i nie chciałem ...
![]() |
grudeq |
10 stycznia 2020 21:31 |
@Żeby nie było niczego, czyli Personalia II (10 stycznia 2020 10:02)
na przykład salon miał na celi promowanie fb, a ja nie bardzo. I miał także inne gusta estetyczne - reforma z masą zdjęć, co ostatecznie mnie od salonu odrzuciło.
![]() |
grudeq |
10 stycznia 2020 21:19 |
@Czy na Ukrainie powstanie sekta teherańska? (10 stycznia 2020 12:07)
Jak się nie wywrócisz to się nie nauczysz. Po tym odróżnia.
A po czym Pan odróżnia dobrą literaturę od złej?
Ale chce pan samemu decydować o tym co jest dobrą literaturą czy decyzję scedować (oddać władzę) komuś innemu, np wykwalifikowanej komisji znawców literatury?
![]() |
grudeq |
10 stycznia 2020 20:37 |
@Żeby nie było niczego, czyli Personalia II (10 stycznia 2020 10:02)
W planach pewnie pierwsza była zajezdnia metra, ale pewnie wyszło że budynek był pierwszy.
Z JJ masz rację. Z Ufką masz rację. Kataryna.. lubiłem czytać jej "rozkminy", ale mając po czasie wiedze kim była - patrzę na to inaczej.
Leskiego nie czytałem, ufkę tylko przeglądałem - dlatego nie miałem szansy tego komentować. Żeby było jasne o co mi chodzi - napisał Pan Salon24 to szambo, a tam był i mój blog. Sorry ale jest coś takiego jak miłość własna.
![]() |
grudeq |
10 stycznia 2020 20:33 |
@Żeby nie było niczego, czyli Personalia II (10 stycznia 2020 10:02)
Wszechzwiązkowa Partia Bolszewików, oznaczało że obejmowała wszystkich bolszewików.
Wszechobecna... znaczy, że obejmowała wszystkich, a nie większość.
Taka jest moja logika. Po proszę kogoś lepiej orientującego się w języku o rozstrzygnięcie.
![]() |
grudeq |
10 stycznia 2020 20:27 |
@Żeby nie było niczego, czyli Personalia II (10 stycznia 2020 10:02)
Widzisz ale gdybym nie był na salonie to bym tobie nie przyznał racji, w opini że JJ była zadęta. Ludzie są butni, ale S24 żeby był miejscem wszechobecnej buty... no bez przesady.
![]() |
grudeq |
10 stycznia 2020 20:08 |
@Czy na Ukrainie powstanie sekta teherańska? (10 stycznia 2020 12:07)
Podstawą merytoryczną jest demokracja w której uznaje się, że każdy może ubiegać się o stanowiska publiczne i każdy może pełnić funkcje publiczną, ponieważ społeczenstwo w swojej zbiorowej mądrości zawsze wybierze właściwego kandydata.
![]() |
grudeq |
10 stycznia 2020 20:04 |
@Żeby nie było niczego, czyli Personalia II (10 stycznia 2020 10:02)
Swoją drogą buta właśnie mi się kojarzy z tym jak ktoś o drugim człowieku pisze że jest nikim.
Można nic nie napisać, uważać drugą osobę za nic nie wartą, ale wtedy na pewno nie padnie zarzut o bucie.
![]() |
grudeq |
10 stycznia 2020 19:48 |
@Żeby nie było niczego, czyli Personalia II (10 stycznia 2020 10:02)
Ja rozumiem: wszechobecna jako dotykająca każdego, kto w danym miejscu przebywa. Wszechobecna znaczy właśnie że dotyczy wszystkich.
Większośc była butna oznacza, że nie wszyscy byli butni.
Chyba dobrze myślę?
![]() |
grudeq |
10 stycznia 2020 19:44 |